طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

راهنمای خریدانگشتر

پیش گفتار

 

انتخاب و خرید زیورآلات و جواهرات مناسب گاهی وقتها به انتخاب دشوار و گمراه کننده تبدیل می شود .
چرا که همه زیورآلات و جواهرات بر روی استند زیبا و دلربا دیده میشود ولی وقتی استفاده میکنید در کمال ناباوری خواهید دید که تمام زیورآلات بر روی پوست شما درخشش و زیبایی لازم را ایجاد نمی‌کند .
انگشترها از جواهراتی هستند که نقش مهمی در زیباتر شدن دستان شما دارد به طور کلی استفاده از این جواهرات قوانین خاصی دارد که اطلاع از آنها برای هر کسی ضروری است و اگر آن را رعایت نکند ممکن است در استفاده از آنها دچار اشتباه شود.
انگشتری که مناسب دست شما باشد میتواند دست شما را زیباتر کند اگر مناسب نباشد ایراد دستان شما را بیشتر به چشم می‌آید از طرف دیگر هر نوع انگشتری مناسب موقعیت خاصی است و باید با انواع جواهرات خاصی ترکیب شود .
در ادامه با قوانین انتخاب صحیح انگشتر , راهنمای خریدانگشتر آشنا خواهید شد .  از ریشه و تاریخچه انگشتر چه می دانید ؟

انگشتر و حلقه دست نواری معمولا از جنس فلز است که معمولا به عنوان زینت به دور انگشتان دست قرار می گیرد.
انگشتر که به انگشت می شود یکی از نمادین ترین جواهر آلات است زیرا بعضی از انگشتر ها حلقه ازدواج هستند و بعضی از انگشترها میراث خانوادگی اند که از مادر یا پدر آنها به ارث رسیده است
یکی از المان های مراسم ازدواج در میان سومریان گره زدن یک نخ از لباس عروس و داماد به یکدیگر بود که حاکی از پیوندی همیشگی بود.
این سنت سومری احتمالا پیشگام سنت رد و بدل کردن انگشتر است در واقع بسیار محتمل است این عمل در گره زدن به بافتن حلقه های عزت به عنوان نشانه ازدواج تبدیل شده باشد .
سلتی ها با انگشتر هایی که از سبزه یا علف بافته مییشد آشنایی داشتند در آغاز اعضای هرقبیله انگشتر ها را به عنوان نماد تعلق به آن قبیله استفاده می‌کردند اما بعدا انگشتر را در مراسم ازدواج رد و بدل می کردند .
انگشتر های یک شکل قرن 15 و 16 رواج یافت و هر یک از نامزدها تا روزی که ازدواج کند آن را در دست خود می انداختند در روز عروسی داماد آن را تقدیم عروس می کرد تا هر دو انگشتر را به عنوان حلقه عروسی در دستش بیاندازد .
حک کردن نام ، تاریخ ازدواج ، عبارت های عاشقانه شخصی و منحصر به فرد، به طور چشمگیری محبوبیت پیدا کرده و همزمان متدهای حکاکی نیز پیشرفت کرده است از حکاکی امضا و دست خط با لیزر گرفته تا حکاکی یک شعر یا داستان کامل بر روی یک قطعه طلای کوچک و داخل انگشتر .
تکنولوژی جدید طیف گسترده‌ای از شکل های طراحی را ممکن ساخته است علاوه بر این تعداد زیادی از زوج‌ها طرح شخصی و منحصر به فرد خودشان را انتخاب می کنند در این زمینه طلا ، نقره ، پلاتین سنگ های تزئینی انتخاب های متنوعی پیش رویمان قرار می‌دهند .

 

راهنمای خریدانگشتر

  • رنگ پوست
  • شکل و فرم دستان
  • رنگ طلا( رزگلد – سفید – زرد)
  • سن

رنگ پوست

در راهنمای خریدانگشتر باید رنگ پوست خود را با زیورآلات ست کنید.
رنگ پوست خود را شناسایی و تعیین کنید .
دو روش برای تشخیص رنگ پوست وجود دارد روش اول نگاه کردن به رگ های زیر پوستی (وریدی) و روش دوم در آینه به رنگ پوست خود نگاه کنید .

اگر رگهای خونی شما به رنگ آبی باشد رنگ پوست شما سرد است .
اگر رگ های خونی به رنگ سبز باشد رنگ پوست شما گرم است.

راهنمای خریدانگشتر با رنگ پوست :

  •  رنگ پوست سرد:
    با زیورآلاتی به رنگ قرمز بنفش و آبی بسیار زیبا دیده می‌شود زیورآلات با سنگ های قیمتی قرمز شامل یاقوت گارنت (لعل) کهربای اصل می باشد و سنگ های قیمتی بنفش شامل یاقوت ارغوانی و فلورایت می‌شود . همچنین این رنگ پوست با زیورآلات سفید رنگ مانند نقره یا طلای سفید نیز زیبا و شیک دیده می شود.

 

  • رنگ پوست گرم :
    با زیورآلاتی به رنگ زرد، پرتقالی و سبز مناسب است استفاده از زیورآلاتی که با سنگهای قیمتی همچون یاقوت کبود،یاقوت یشمی و زمرد سبز تزئین شده‌اند برای این دسته مناسب اند. برای این دسته افراد زیورآلات به رنگ طلایی و زرد نیز گزینه مناسبی است.

  • پوست تیره:
    افرادی که پوست تیره دارند دستشان در انتخاب جواهرات باز تر است. شما باید جواهراتی را که رنگ روشن دارند ،انتخاب کنید. تقریباً تمام رنگ ها حتی جواهرات سفید رنگ نیز با پوست های تیره هماهنگی دارد. از جواهراتی که رنگ تیره دارند خودداری کنید.
  • پوست روشن:
    اگر پوست روشنی دارید، بهتر است از جواهراتی که رنگ روشنی دارند استفاده کنید البته این بدان معنی نیست که جواهرات تیره رنگ خود را دور بیندازید.
  • پوست معمولی:
    اگر پوستی به رنگ معمولی دارید شانس با شما ست می‌توانید از جواهراتی که متعلق به هر دو گروه روشن و تیره استفاده کنید جواهرات تیره یا روشن و یا نئون با پوست شما هماهنگی دارند.

 

شکل و فرم دستان

 

راهنمای خریدانگشتر بر اساس شکل و فرم دست
اگر خواستار بلندتر و کشیده دیده شدن دستان خود هستید از انگشتر با نگین های کشیده استفاده کنید.


اگر دوست دارید انگشتان شما بلندتر به نظر برسد از دو انگشتر در یک انگشت استفاده کنید.

راهنمای خریدانگشتر

برای کسانی که انگشتان خیلی بلند دارند توصیه میشود که از انگشتر با مدل های ظریف بدون نگین استفاده شود.

افرادی با ناخن های بلند بهتر است از انگشتر های ظریف با نگین های کوچک استفاده کنند.
یک انگشتر ساده و بدون تزیین و بدون نگین در انگشت شصت نشانه اصالت است.

راهنمای خریدانگشتر
برای انگشت کوچک بهتراست از انگشتر نازک و ظریف بدون نگین استفاده کنید.

راهنمای خریدانگشتر
برای افرادی که بند انگشتان درشتی دارند بهتر است ازانگشتر هایی با نگین های گرد و بزرگ به جای انگشتر های ظریف و نازک استفاده کنند.

اگر می خواهید انگشتان شما نازک تر و کوچکتر به نظر برسد بهتر است از انگشترانی با نگین های مثلثی و نامتقارن استفاده کنید.

 

رنگ طلا

رنگ طلا یکی دیگ از راهنمای خریدانگشتر میباشد :

رزگلد:

بدون شک می دانید که این رنگ خاص از زیورآلات در دنیای مد و زیبایی و زیورآلات از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است رزگلد رنگی است که به سادگی می‌توان ادعا کرد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند و تحسین او را برمی انگیزد.
طلای رزگلد چگونه به رنگ زیبا می رسد ؟ جواب ساده است در ترکیب طلا مقداری آلیاژ مس استفاده می شود.
طلای خالص است نیز مقداری آلیاژ از جمله مس نقره به آن اضافه می شود تا قدرت و استحکام بیشتری داشته باشد به منظور تغییر رنگ طلایی طلا به رنگ رزگلد مقداری آلیاژ مس را بیشتر و مقدار آلیاژ نقره را کمتر در طلا استفاده می‌کند البته باید دقت کنید که در این رنگ از طلا ها از مقدار فلزطلا ثابت است و فقط میزان آلیاژ مس و نقره تغییر می کند.

با همه رنگ پوستی سازگار است.
یکی از مهمترین نکات در ست کردن زیورآلات توجه نقش رنگ پوست است. رنگ رزگلد را می توان رنگی دانست که با همه رنگ پوست سازگار است.
به راحتی ترکیب و ست می شود
شما می توانید به راحتی زیورآلات رزگلد را با زیور آلات و بدلیجات رنگ طلایی و نقره ست کنید و هیچ گونه نگرانی راجع به زیبایی و ست بودن زیورآلات خود نداشته باشید.

 طلا زرد:

راهنمای خریدانگشتر
طلا یک عنصر فلزی با ساختار کوبیک بوده که از اول طلایی رنگ بوده ولی هنگام بریده شدن سیاه و یا بنفش می شود. طلا شکننده ترین عنصر می باشد. همچنین بسیار سست بوده و به منظور استحکام بیشتر به صورت آلیاژ در می آید. این عنصر هدایت کننده خوب دما و الکتریسته می باشد .
بدون شک طلا یکی از زیباترین عنصر در طبیعت در بین عناصر دیگر است. این عنصر دارای جلای فلزی است و وقتی به صورت توده ای باشد دارای رنگ زرد می باشد. اما وقتی به صورت رگه نازک باشد به رنگهای سیاه، سرخ و ارغوانی نیز دیده می شود.

طلا سفید:

راهنمای خریدانگشتر

امروزه استفاده از طلای زرد برای بسیاری از افراد خسته کننده و کسالت آور شده است. ترکیب طلای سفید با نقره، به ظرافت و درخشندگی آن می افزاید، درست همان طور که طلای زرد را نیز با مواد دیگر ترکیب می کنند و درخشان به نظر می رسد و ما به اشتباه تصور می کنیم که این درخشش بخاطر خود طلا است.
طلای سفید از ترکیب طلای خالص با فلزاتی همچون پالادیوم و نیکل به دست می آید. بخاطر وجود همین فلزات است که طلای سفید با طلای زرد متفاوت می باشد. نیکل به دلیل این که فلزی سخت است در ترکیب طلای سفید استفاده می شود و برای ساخت حلقه و انگشتر مناسب می باشد، پالادیوم هم که به نسبت نرم تر است برای ساخت جواهرات با سنگ های قیمتی مناسب می باشد.

سن

سن نیز میتواند شما را در راهنمای خریدانگشتر کمک کند.

افراد جوان بهتر است از انگشتر های نازک وظریف با سنگ های ریز استفاده کنند .
افراد پیر و سالخورده بهتر است از انگشترهای با سنگ های درشت استفاده کنند که باعث میشود رگ ها و چروک های دست آنها کمتر دیده شود.

 

انگشتر مورد نظرخودرا انتخاب کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.