طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

طلاویژه شب یلدا

طلاویژه شب یلدا

طلاویژه شب یلدا

مقدمه

شب یلدا نزدیک است. اگر اکنون به تقویم نگاهی کنید یا آنکه درذهن تان تاریخ را به مرورکنید، خواهیددید که فرا رسیدن طولانی ترین شب سال یعنی شبیلدا بسیار نزدیک است. دراین شب صدها خاطره زیبا و دلنشین را به ارمغان می آوریم وهمیشه چنان در قلب وذهنمان جای میگیرد که حتی مقدمه چینی برای به صبح رساندنش در کنارخانواده و عزیزان به اتفاقی لذت بخش تبدیل میگردد. بله؛ تا چند وقت دیگر شب یلدا مهمان خانه های ما ست. طلاویژه شب یلدامیتوان بهترین هدیه برای این شب به یادماندنی یاشد.در ادامه با ما همراه باشید. 

ادامه مطلب ...

آیین های شب یلدا


آیین های شب یلدا

در ایران کهن، چهار جشن در ماه دی برگزار می گردید. که اولین آن، نخستین روز دی،شب نخستین روز دی ماه، یاشب یلدا را جشن می گیرند، یعنی آخرین شب پاییز، نخستین شب زمستان، پایان قوس، آغازجدی و دراز ترین شب سال.که آیین های شب یلدا مختلفی دارد.

یلدا از نظر معنی معادل با کلمه نوئل از ریشه ناتالیس رومی به معنی تولد است و نوئل از ریشه یلدا است.

واژه یلدا به معنی ولادت است . ولادت خورشید ( مهر و میترا ) و رومیان آن را ( ناتالیس انویکتوس) یعنی روز ( تولد مهر شکست ناپذیر ) نامند

طبق سنت، خانواده های ایرانی در خانه های خویشاوندان سالمند خویش، اغلب پدربزرگ ومادربزرگ ها، گرد هم می آیند و بخش مهمی از شب را به خوش و بش و جشن گرفتن به همراه خوراکی های لذیذ می گذرانند.

در آیین های شب یلدا، اعضای خانواده با هم هستند و تمام شب را بیدار می مانند و از خود با آجیل و شیرینی و انار و هندوانه پذیرایی می کنند.

  ادامه مطلب ...

انواع گردنبند

گردنبند:

گردنبند ها به گونه های مختلف وجود دارند مانند : زنجیر - طوقی - آویز و...

امروزه افراد زیادی هستند که با وجود استفاده از زیورآلات ولی در مورد آنها اطلاعاتی ندارند و حتی نام طلای مصرفی خود را نمیدانند. در این راستا گالری قوچ سعی داشته تا اطلاعاتی در مورد گردنبند ها و شستشو ، نگه داری و... در اختیار شما قرار دهد.

این اطلاعات میتواند در انتخاب درست طلای مورد نیاز شما را کمک کند.

زنجیر ها خود دارای انواع مختلف هستند که هرکدام از لحاظ بافت و ساخت و استحکام دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند.

  ادامه مطلب ...

سنگ مروارید

سنگ مروارید

مروارید ها  یکی از اصلی ترین جواهرات به حساب می آیند ، صحبت  در مورد جذابیت ان بسیار است . دستبندهای مروارید ترکیب تا چوکرهای لوکس ، زیورآلات مو و تاج  و انگشتر و حتی کاربرد آن در لباس های فاخر ،. مروارید ها یکی از پر طرفدارترین جواهرات بوده ،بدین سبب موارد تقلبی ان بسیار است و این صنعت به دلیل تقاضای زیاد این جواهر برآن شدند تا نوع پرورشی آن راوارد بازار  کنند.

  ادامه مطلب ...

معرفی انواع سنگ های زینتی

انواع سنگ:

1- مروارید:  صدفی

2- زمرد: سبز

3- یاقوت: سرخ، زرد، سبز، سفید و کبود

4- زبرجد

5- لاجورد: لاجوردی

6- یشم

7- کهربا

8- لعل

9- عقیق

10- فیروزه: سبز

11- الماس

12- حدیده: مشکی نوک مدادی

13- اپال: صدفی

  ادامه مطلب ...