طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

طلاویژه شب یلدا

طلاویژه شب یلدا

طلاویژه شب یلدا

مقدمه

شب یلدا نزدیک است. اگر اکنون به تقویم نگاهی کنید یا آنکه درذهن تان تاریخ را به مرورکنید، خواهیددید که فرا رسیدن طولانی ترین شب سال یعنی شبیلدا بسیار نزدیک است. دراین شب صدها خاطره زیبا و دلنشین را به ارمغان می آوریم وهمیشه چنان در قلب وذهنمان جای میگیرد که حتی مقدمه چینی برای به صبح رساندنش در کنارخانواده و عزیزان به اتفاقی لذت بخش تبدیل میگردد. بله؛ تا چند وقت دیگر شب یلدا مهمان خانه های ما ست. طلاویژه شب یلدامیتوان بهترین هدیه برای این شب به یادماندنی یاشد.در ادامه با ما همراه باشید.  


شب یلدا

آیین های شب یلدا

یلدا، شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جَدی و آخر قوسباشد و آن درازترین شب‌هاست در تمام سال و در آن شب یا نزدیک به آن شب، آفتاب بهبرج جدی تحویل می‌کند و گویند آن شب به‌غایت شوم و نامبارک می‌باشد و بعضی گفته‌اندشب یلدا یازدهم جدی است.

تاریکی نماینده اهریمن بود و چون در طولانی‌ترینشب سال، تاریکی اهریمنی بیشتر می‌پاید.

این شب برای ایرانیان نحس بود و چون فرا می‌رسید،آتش می‌افروختند تا تاریکی و عاملان اهریمنی و شیطانی نابود شده و بگریزند، مردمگرد هم جمع شده و شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردندو خوانی ویژه می‌گستردند. هرآنچه میوه تازه فصل که نگاهداری شده بود و میوه‌هایخشک در سفره می‌نهادند.

سفره شب یلدا

طلاویژه شب یلدا

سفره شب یلدا، (میَزد) Myazdنام داشت و شامل میوه‌های تر و خشک، نیز آجیل یابه اصطلاح زرتشتیان، (لُرک) Lork کهاز لوازم این جشن و ولیمه بود. به افتخار و ویژگی «اورمزد» و «مهر» یا خورشیدبرگزار می‌شد. در آیین‌های ایران باستان برای هر مراسم جشن وسرور آیینی، خوانی می‌گستردند که بر آن افزون بر آلات و ادوات نیایش، مانندآتشدان، عطردان، بخوردان، برسم و غیره، برآورده‌ها و فراورده‌های خوردنی فصل وخوراک‌های گوناگون، خوراک مقدس مانند «می‌زد» نیز نهاده می‌شد.

شب یلدا را شب میلاد خدای خورشید، عدالت، پیمان و جنگ هم می‌دانند. درباره? آن دو روایت عمده رایج است. اول آنکه در این شب مهر، میترا یاآن‌چنان‌که در اوستا و نوشته‌های پادشاهان هخامنشی آمده، میثره(Mithra) به جهان بازمی‌گردد. او که از ایزدان باستانی هندو ایرانی است ساعات روز را طولانی کرده و در نتیجه برتری خورشید پدیدار می‌شود.

آئین مهرپرستی یا آئین مهر برپایه پرستش میترا در دوران پیش از آئین زرتشت شکل گرفته‌است و در اروپا به آئین میتراییسم هم گفته می‌شود.

بعضی پژوهشگران هم بر این باورند که در شب یلدا، پیامبری زاده می‌شود: (در سال 51 پادشاهی اشکانیان که مصادف است با سال 196 میلادی، پیامبری در شب یلدا زاده می‌شود. او را دو دولفین از آب بیرون می‌آورند، چه آنکه براساس آئین مهر، آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌است.)

در هر دو روایت، شب یلدا شب تولد مهر است و این بازمانده ازآداب مهری است که در شرق مدیترانه به‌طور وسیعی رایج بوده و آثارش از جمله درمعابد مهری باقی‌مانده در پالمیرا در اردن فعلی دیده می‌شود.

طلاویژه شب یلدا

یکی از زیباترین رسومی که در شب یلدا همواره به جا آورده می شده رسم هدیه دادن به اعضای خانواده و نزدیکان بوده است. پدربزرگ و مادربزرگ ازقبل هدیه های شان را در کیسه ای کنفی آماده می کرده اند و فرزندان بزرگ و کوچکخانواده نیز به قصد خوشحالی متقابل آنها هدیه مناسبی را همراه خود می آوردند – در فرهنگ مسیحی نیزمی توان این رسم را مشاهده نمود؛ در شب سال نو (که زیاد هم از شب یلدا فاصلهندارد) اعضای خانواده در زیر درخت کریسمس برای یکدیگر هدیه می گذارند. با در نظرگرفتن تمامی این موارد اکنون این سوال پیش میاید که شما چه چیزیرا برای هدیه دادن به و عزیزان تان تدارک دیده اید؟

برای این منظورلیست بلند بالایی از محصولات مختلف را می توانردیف کرد اما انتخاب بهترین ها همیشه تاثیر بیشتری دارد. اگر از اکثر خانم ها ودختران در مورد هدیه ای که بیش از همه مورد علاقه شان است سوال شود، بدون شک انواعزیورآلات طلا را اننخاب خواهند کرد. گالری قوچ با توجه به این محبوبیت و همچنیننزدیکی شب یلدا برای شما مجموعه ای بی مانند را از مدل های منحصر به فرد طلا فراهمکرده است. در شب یلدای پیش رو شما می توانید هر یک از زیورآلات این مجموعه را بهدختر زیبا، همسر مهربان یا دیگر نزدیکان و عزیزان دوست داشتنی تان هدیه کنید ومطمئن باشید که شادی تعریف نشدنی را برای آنها به ارمغان آورده اید. امید ما ایناست که سهمی هر چند کوچک در پدید آمدن این شادی داشته باشیم تا یلدا به یادماندنیتر از هر زمان دیگر باشد.

کالکشن یلدا

گالری قوچ مفختراست تابرای شب یدا توانسته است انواعطلاوجواهرآلات مربوط به این شب را آماده نمایید.ازجمله این محصولات میتوان بهگردنبند انار وهندوانه و یا گردنبندهای اشعارحافظ که میتواند از بهترین نوع هدایاباشد زیرا که نه تنها برای شب یلدا بلکه برای تمامی مناسبت ها و زمانهای دیگر مورداستفاده قرار میگیرد. از دیگر محصولات این مناسبت زیبا که طلا ویژه شب یلداستمیتوان به انواع دستبندهای طلا مانند دستبندطلای انارکه نگین های بی نظیر و یاقوتمانند شبیه به دانه های انار است را دارد به مشتریان عزیز ارائه نماییم.هم چنینبرای طلاویژه یلدا میتوان به گوشوارههای زیبای مربوط به این شب یعننی گوشوارهاناراشاره نمود.

گردنبندمناسب شب یلدا

گردنبند انار-1
گردنبند کد 155
گردنبند انار-2

گردنبندانار وگردنبندهندوانه و یا گردنبندهای اشعارحافظ میتوانداز بهترین نوع هدایا باشد زیرا که نه تنها برای شب یلدا بلکه برای تمامی مناسبت هاو زمانهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. گالری قوچ این گردنبندها رابرای شماعزیزان آماده نموده است که با کلیک بر روی هر کدام از عکس ها میتوانید به صفحهمورد نظر آن محصول بروید و سایر جزییات این نوع طلاویژه شب یلدا را ببینید.

دستبند مناسب شب یلدا

دستبندانار

دستبندانار وگردنبندهندوانه و یا دستبندهای اشعارحافظ میتوانداز بهترین نوع هدایا باشد زیرا که نه تنها برای شب یلدا بلکه برای تمامی مناسبت هاو زمانهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. گالری قوچ این دستبندها رابرای شماعزیزان آماده نموده است که با کلیک بر روی هر کدام از عکس ها میتوانید به صفحهمورد نظر آن محصول بروید و سایر جزییات این نوع طلاویژه شب یلدا را ببینید.

گوشواره مناسب شب یلدا

گوشواره انار

گوشوارهانار وگردنبندهندوانه و یا گوشوارههای اشعارحافظ میتوانداز بهترین نوع هدایا باشد زیرا که نه تنها برای شب یلدا بلکه برای تمامی مناسبت هاو زمانهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

گالری قوچ این گوشوارهها رابرای شماعزیزان آماده نموده است که با کلیک بر روی هر کدام از عکس ها میتوانید به صفحهمورد نظر آن محصول بروید و سایر جزییات این نوع طلاویژه شب یلدا را ببینید.

تاثیریلدا برقیمت طلا

گردنبند کد 155

به گزارش اقتصادنیوز؛ ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیرشب یلدا در افزایش قیمت طلا گفت: باتوجه به نزدیک شدن شب یلدا افزایش قیمتی در بازار طلا و سکه وجود ندارد و قیمت در بازار باثبات است.

وی با اشاره به اینکه کنترل در بازار موجب شده که قیمت طلا دربازار کاهشی شود، گفت: سیاست بانک مرکزی موجب شد که تزریق ارز و سکه در بازارمدیریت شود و بازار بتواند روند کاهشی خود را حفظ کند.

محمدولی، از پیش‌بینی وضعیت طلا و سکه در بازار گفت: به طور قطع وضعیت بازار بهتر خواهد شد مگر آنکه رخداد جدیدی در بازار به وجود آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، با اشاره به اینکه همچنان شاهد افزایش قیمت طلا و فلزات هستیم، تصریح کرد: باتوجه به کنترل نرخ دلار همچنان شاهد کاهش قیمت‌ها در آینده هستیم.

محمدولی گفت: طلای آب شده در بازار به یک شغل تبدیل شده که توانسته کسب و کار را برای فروش رقم بزند، البته این موضوع بر خرید و فروش مصنوعات طلا تأثیر گذاشته که خوشبختانه این مسئله تا حدی در بازار کنترل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.