طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

طلاوجواهرقوچ

سایت قوچ سازنده،فروشنده و خریدار انواع طلاوجواهرآلات به صورت نقد و اقساط

انواع گوشواره

گوشواره

گوشواره

انواع گوشواره

گوشواره یکی از قدیمی ترین انواع زیورآلات به شمار می آید. سوراخ کردن گوش و آراستن آن به زیورآلات برای اولین بار در ایران باستان انجام شد. در انجیل به گوشواره، زمان خروج بنی اسرائیل از مصر اشاره شده است. این زیور در طول تاریخ بسیار محبوب بوده است. با این حال، طی دهه 1920 در آمریکا و انگلیس، انواع Clip-On جای آن را به مدت کوتاهی گرفتند.

نخستین نشانه‌های از انواع گوشواره را می‌توان در تمدن ایلام یافت. در آثار برجای مانده، گوشواره‌هایی مربوط به این دوران یافت شده‌است. پس از آن نیز در پیکره‌های تخت جمشید می‌توان کاربرد انواع گوشواره را در میان مردان در آن دوران (نزدیک به 2500 سال گذشته) دید. برگوش چپ مرد نمکی پیدا شده در معدن نمک زنجان که مردی از مردمان روزگار ساسانی است نیز گوشواره‌ای از جنس طلا آویخته بود.

گوشوارهها نقشی اساسی در زیبایی فرد دارند، آنها نه تنها نقشی مکمل در ظاهر واستایل فرد دارند بلکه توجه دیگران را به سوی صورت و موهای وی می کشانند. مدل های بسیار متنوعی از انواع گوشواره در بازار وجود دارد که باعث می شود بتوانید آن ها را با هر نوع لباس و روپوش یا دیگر زیورآلات نیز ست کنید. گوشوارهها قیمت و سایز و رنگ و استایل های بسیار متنوعی دارند که باعث می شود گوشوارهها به عنوان یک هدیه مناسب شناخته شوند پس اگر شما نیز قصد خرید هدیه دارید گوشواره می تواند انتخاب مناسبی باشد ولی اول باید با نکات انتخاب گوشواره آشنا شویم.

  

انواع گوشواره 

گوشواره طلا آویزان

گوشواره طلا میخی

گوشواره طلا حلقه (چنبره ای)

گوشواره طلا کلیپسی

گوشواره طلا بخیه ای

 گوشواره پیچی

گوشواره های خاص

گوشواره آویزان

گوشواره آویزان

این گوشواره از نرمه گوش آویزان می‌شود، و همانگونه که اسم گذاری شده‌است به صورت آویزان و قدی است. معمولاً در این نوع سبک از سنگ‌ها درشت خیلی کم استفاده می‌شود ولی تزین آن با جواهرات ریز به زیبایی آن می افزاید.

گوشواره‌های آویزانی را به افرادی که گردنی بلند دارند توصیه می‌شود.

گوشواره طلا میخی

گوشواره میخی

گوشواره میخی که با استفاده از یک پین پشت گوش متصل می‌شود یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مورد استفاده در ایران است. شاید بتوان گفت این علاقه به خاطر اطمینانی است که در انداختن این گوشواره دارند. پین این گوشواره بسیار محکم است و خطر گم شدن آن نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار کم است.

یکی از ایرادهای این سبک که احتمالا توجه کمی به آن میشه و دردسر ساز نیست میله یا همان حالت میخی آن است که موقع خوابیدن اگر با گوشواره باشید شما را کمی آزار میدهد و پشت گوش فرو می رود.

این سبک مناسب تک نگین‌های جواهر و مروارید و کسانی که گردن کوتاهی دارند مناسب است.

اگر از گوشواره‌های برلیان و جواهرات اصل و گرانقیمت استفاده می کنید سعی کنید از طلای سفید استفاده کنید.

گوشواره‌های میخی دارای مزایای بسیار زیادی هستند و به همین دلیل گزینه‌ی منتخب افراد بسیار زیادی هستند. اگر به دنبال خرید گوشواره هستید، ابتدا با شرایط زندگی خود و نحوه‌ی استفاده از گوشواره را بسنجید. اگر برای زندگی روزمره به دنبال گوشواره هستید، گوشواره‌هایی با طرح ساده، هم‌اکنون بهترین انتخاب می‌باشند.

همان‌طور که دیدید قیمت گوشواره میخی طلا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که حاوی الماس یا نگین بودن یکی از این موارد بسیار مهم است.

گوشواره حلقه (چنبره ای)

گوشواره حلقه (چنبره ای)

این سبک که به صورت حلقه می‌باشد مانند حلقه جا کلیدی دور گوش است. این گوشواره قفل مجزایی ندارد و یک طرف دیگر وقتی از نرمی گوش رد شد به درون طرف دیگر رفته و قفل می‌شود. این مدل با سایزهای مختلف می‌تواند مناسب هر اندازه گردنی بشود ولی این مدل اصلا به خانوم‌های مسن توصیه نمی شود.

این مدل وقتی درون سوراخ گوش قرار میگیرد و به نرمه گوش چنبره (حلقه) می زند. در این مدل از طلا استفاده می شود و برای زیبایی بیشتر ان معمولا از الماس و سنگ های قیمتی استفاده می کنند.

گوشواره کلیپسی 

گوشواره کلیپسی

گوشواره کلیپسی که معروف‌ترین آن‌ها اکسترا است یکی از ناامن‌ترین مدل‌ها در زمینه قفل است البته جدیدا یک قفل اضافه به این مدل اضافه شده اما بازم هم نیاز به توجه بیشتر دارد.

مزیتی که برای این نوع از انواع گوشواره می توان ذکر کرد این است که دیگر نیازی به سوراخ کردن نرمه گوش ندارید. این مدل از انواع گوشواره اغلب در نمایش مد کاربرد دارد. تنها نکته مهّم در مورد این مدل گوشواره این است که اگر شما قصد استفاده از جواهرات بارزش و سنگین را دارید ترجیحأ این مدل گوشواره مناسب با جواهرات شما نخواهد بود.

توصیه می‌شود از این مدل با سنگ‌های گران قیمت استفاده نشود. ولی در باز و بسته کردن بسیار راحت است و زیبایی خاصی نسبت به دیگر گوشواره‌ها دارد.

زنان دوره ی ویکتوریا، بسیار علاقمند به استفاده از انواع گوشواره بودند، اما در عین حال، سوراخ کردن گوش را رسوایی بزرگی می دانستند. این دلیل اصلی پیدایش گوشواره های کلیپسی بود. حتی امروزه و در سال 2018 که این گوشواره ها سر و صدای زیادی به پا کرده اند، بسیاری گوشواره های کلیپسی را نمادی از دوران ویکتوریا می دانند.پس از این دوران، در اوایل سال های 1900 میلادی و پس ازآن در سال های1920 میلادی، بار دیگر این گوشواره ها محبوب شدند و نقش مهمی را در مد دوران خود بازیکردند. بسیاری از مردم از این گوشواره ها به خاطر شکل ساده و استایل فوق العاده شیک آن ها استقبال کردند. اگرچه در طول زمان محبوبیت گوشواره های معمولی غالب شده و گوشواره های کلیپسی تا حدودی کمرنگ شده اند، اما این گوشواره ها همواره به عنوان راه حلی محبوب برای افرادی هستند که علاقه ای به سوراخ کردن گوش خود ندارند.

گوشواره بخیه ای 

گوشواره کلیپسی

گوشواره‌های بخیه‌ای که به انگلیسی Ear Cuffs نامیده می‌شوند، جدیدترین و بروزترین انواع گوشواره موجود هستند. این نوع از گوشواره‌ها در طرح‌ها و اشکال مختلف وجود دارند و به سادگی می‌توانند سبک پوشش شما را تحت تاثیر قرار دهند. در واقع، آن‌ها مثل یک سنجاق آویزدار به گوش شما وصل می‌شوند.

این مدل که به صورت یک نخ بخیه است. با ایجاد کردن چند سوراخ روی گوش و رد کردن این نخ طلا از این سوراخ‌ها جلوه خاصی به گوش میدهد، البته این سبک سلیقه بسیار خاصی را می طلبد و همه پسند نیست.

شما می‌توانید گوشواره‌های بخیه‌ای را در جنس‌های مختلف تهیه کنید. در واقع، شما می‌توانید هم از نوع مصنوعی و بدلیجات استفاده کنید و هم از نوع طلای آن. مزیتی که نوع طلا بر  جنس‌های دیگر دارد اینست که باعث آسیب به پوست شما نخواهد شد. همان‌طور که می‌دانید اغلب این گوشواره‌ها چندین بار از قسمت‌های مختلف گوش شما رد می‌شوند و به همین دلیل ممکن است آسیب جدی به آن وارد کنند.

گوشواره های خاص 

گوشواره های خاص

بعضی از مدل‌ها هستند که در بازار تهران به سختی پیدا می‌شوند زیرا این مدل‌ها معمولاً ایرانی نیستند یا به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. این مدل‌ها همه پسند نبوده و قابلیت استفاده در همه مراسمات را ندارند. برای سفارش مدل های خاص میتوانید به گالری قوچ مراجعه نمایید یا در منو گزینه سفارش ساخترا بزنید و فرم های مربوطه را پرکنید تا برای شما بسازیم.

تاثیر مدل گوشواره 

مدل گوشوارهها همانند سایر  ملحقات لباس مهم بوده و بر ظاهر فرد اثر گذار است و ست کردن آن به شکل صورت و گردن بستگی دارد. در محفل های  رسمی گوشواره شلوغ نامناسب است حتی می‌توان گوشواره استفاده نکرد. برای صورتهای کشیده گوشواره آویز بزرگ (چلچراغی) و حلقه‌ای بزرگ یا گوشواره دکمه‌ای (میخی) مناسب است. با گوشواره حلقه‌ای بزرگ صورت گردو چاق بنظر می‌آید و چین‌های گردن مشخص تر می‌شود. گوشواره آویز برای گردن‌های بلند مناسب است نه گردن‌های کوتاه. گوشواره دکمه‌ای نیز برای صورتهای گرد و چاق مناسب نیست. اما گوشواره‌های حلقه‌ای متوسط برای هر مدل صورت مناسب می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.